Välkommen

Orkar du, så varsågod o läs :)

söndag, april 24

Kokko MC-Club

Otroligt fin dag för att göra något roligt!
Eftersom jag e ledig nu under hela påsk, blir det bara att ta det lugnt, o hinna njuta av solen.

 Efter att just o just hunnit packat upp lite saker från Haparanda, bar det av mot Kovjoki -- som vanligt :)

Kokko MC-Club ordnar varje år utsällning av motorcyklar, och i år bestämde Kaj o jag för att åka dit o se vad allt som finns där.
Tydligen hittar du mera än bara motorcyklar där. På utsidan fanns någon mindre variant av marknad och mat av olika slag. Visst lockades vi av att köpa några dekorationsdrakar till Kajs samling, och de gamla mynten gjorde mig galen! 6 € styck skulle de ha för mynten.
Jag skulle nästan ha kunnat offra lite pengar för att köpa pengar, men det räknas väl som fusk? Jag vill vara en äkta myntsamlare, vad nu än en sådan är. Så denna gång tackade jag nej.



Inomhus fanns alla typer av motorcyklar, gamla som nya. Broschyrer, demonstrationer, reklam m.m. kunde man ta del av. Något som speciellt intresserade Kaj o mig, var en Suzuki H****, årsmodell 2000, prisklass 10-15 000 kanske? Designad med blå diod belysning och japanska tecken här o var. Riktigt tjusigt! Vill ha.


Det enda vi egentligen köpte därifrån var t-skjortor. Jag valde en biker chick tröja, och Kaj två st liknande t-skjortor. Vi var tyvärr inte nöjda med dem som de såg ut från början, så vi sökte fram en sax och började klippa oss igenom till ett bättre resultat. Sen kan man ju spekulera kring ifall det blev bättre eller betydligt värre. Det blir nog ingen uppladdning av resultatet efter saxen; Originalet får duga.

Kokko MC-Club nästa år igen? Perhaps :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar