Välkommen

Orkar du, så varsågod o läs :)

måndag, april 25

2 år & 9 månader

Tider går så fort när man e kär... 

Nu har det gått
2 år & 9 månader sedan Kaj och jag blev tillsammans. Visst, det är inget silver bröllop precis, men för mig känns det som en evighet, samtidigt som om det vore igår.
Denna dag firade vi med att äta gott och se på bio. Filmen heter: Rio 3D.
För er som inte sett den, kan jag säga att det handlar om en föräldrarlös blå macaw papegoja som inte kan flyga. Kort o gott.

Blu (som papegojan heter), blir uppvuxen hos en liten flicka och lär sig leva livet som människa. När han får veta att han är den sista hanen i sin ras och får besked om att åka till Rio De Janeiro för att para sig med sista honan i arten, blir det ett spännande äventyr med faror, romantik och skratt.
Under resan får han träffa några andra fågel vänner, fiender men även en fågelsnål bulldog till hjälte. Tillsammans gör de allt för att inte hamna i bur och säljas av fågelfångarna.
Skaparna till filmen har även gjort Ice Age I & II.

Enligt mig, kom Rio inte riktigt upp till samma klass som Ice Age, men den är ändå värd 7/10.
Ifall den inte vore i 3D och ifall jag inte hade älskat papegojor så mkt som jag gör, hade filmen nog varit värt 10 €. Det är förstås sällskapet som gör det hela roligt, och i detta fall min älskling <3

Nu ska jag ta det sista ur dagen och vila upp mig inför morondagens kvällsshift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar