Välkommen

Orkar du, så varsågod o läs :)

torsdag, maj 5

Andra Skedet

Nu har jag äntligen tagit andra skedet för att få mitt "riktiga" körkort. Visst, ja kunde ha gjort detta för två år sedan, men beslutade mig för att skjuta upp det hela och ta det först nu. Av nån konstig anledning hade jag fått för mig att man kunde bli underkänd i andra skedet, och hade därför varit rädd för att köra upp en gång till.
Allt gick hur bra som helst, inga stora fel i trafiken, förutom att jag kunde ha blinkat tidigare och kört saktare närmare korsningar. Något jag gjorde bra i trafiken? Tittade i döda vinkeln och accelererade bra. Yay *sarkasm*, hade hellre hört att jag körde ekonomiskt - men tydligen kan jag ännu förbättre det också.

Men. Innan jag ens kom fram till bilskolan, hände något not so good. Jag hade lite väl brottom från moronen, även om jag steg upp 1 ½ timme innan jag skulle köra upp.
Mitt beslut var att cykla till stan, eftersom min bror hade lånat bilen.

Sen kom jag på att det fanns möjlighet att ta en annan bil under den tid jag skulle vara borta, så jag beslöt mig för att låna Mondeon framåter. Jag har alltid haft problem med att kunna beräkna var jag har bilen på vägen, men också i garaget. Tidigare har jag varit med om en liten olycka med samma bil, just i garaget. Detta upprepade sig tyvärr igen idag. Denna gång, gick det ännu värre. Visst, bilen är i skick just nu... men den ser kanske inte så ny ut som den gjorde innan jag "klåpade" mig. Shoot me! Jag vet hur man backar ut ur ett garage, men ändå lyckas jag backa fel.
Detta blev ingen bra start på dagen. Som tur gick allt bra sedan som sagt.

Nu har jag bara halkbanan kvar, och förståss räkningen att betala - Sen har får jag förhoppningsvis mitt officiella körkort. Frågan är nu bara ifall jag ska behålla det gamla fotot av mig, med mitt svarta långa hår och gamla glasögonen. Eller ifall jag ska ta ett nytt foto där jag mindre liknar en häxa.
Tills vidare ska jag försöka öva på de tips till förbättringar bilskolläraren gav mig. Eller så kommer jag förmodligen köra som jag alltid gjort, who knows.

Snart - Jobb.
Måste idag försöka få bytt mitt arbetsschema med någon, så att jag får vara ledigt hela den dagen jag ska till halkbanan. Jag får bara hoppas på att någon inte har något emot att arbeta morgon shift på en torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar