Välkommen

Orkar du, så varsågod o läs :)

måndag, maj 23

Mer än en droppe

Efter allt vilt partajas, tyckte jag att jag förtjänade en lugn sovmoron hemma i min egen säng.
visst, ostörd kanske jag inte var, men att somna om är min styrka.

När det som bäst störtregnade, passade jag på att sitta på terassen o skriva en liten dikt, eller kanske snarare min tankar den närmaste tiden?

Sitter ut i regnet
Känner kölden av luften
Tänk om jag vore en av dropparna
Som fick gräset att gro

Även om himlen är grå
Och ensamheten svart
Ger du mig kärlek, och målar över det dystra

Är det bara jag som ser
Det lilla, för vad det e?
Är det bara jag som känner
Hur vattnet spolar bort våra tårar?

Om du möter mig halvvägs
Kom då med i min båt
Tillsammans kan vi segla på grunda vatten
Läsa tankar i spegelbilderna
Se världen från samma synvinkel

Det vore något alldeles underbart
Det vore magi

Ikväll blir det Pubquiz, efter en väldigt lång paus av Netti Kviss me Trasdockorna.
Men innan dess, måste jag hinna läsa färdigt boken om Slaviska folk och språk.
Detta inför inträdesprovet till Ryska.

Sen så började jag kolla igenom The O.C för andra gången nu. Bara 3 säsonger kvar. Lika spännande andra varvet, eftersom jag inte sett serien på åtminstone 3 år.


2 kommentarer:

  1. Nice dikt :D O hoppas ditt inträdesprov gick bra så vi får böri tillsammans på ÅA :D

    SvaraRadera
  2. Tackar :)
    Janå.. he jik noo ti skogs, men vi kan jo allti hoppas :)

    SvaraRadera